Måndagsfys

Efter en lång dag med jobb på både skolan och Friskis var det riktigt skönt att få träna. Jag påbörjade min väg tillbaka upp på löpbandet efter flera månaders vila från löpning. Hade bestämt mig innan för att bara ta 3 km och sedan gå den tid som var kvar upp till 30 minuter. Det kändes helt ok och min tanke nu är att öka 0,5 km vid varje tillfälle om det känns bra. Jag vill långsamt komma tillbaka till lite långdistanser igen och kunna ta mig ut på traillöpning som är skoj både dagtid och kvällstid med pannlampa. Lite styrka på gröna mattan efteråt kändes skön och välbehövlig. 





(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Min #utmaningjan18 och framåt ska jag försöka fokusera på löpning och lite styrka på både gymmet och på mattan. 

(null)
Gammalt möter nytt på spisen. 


En fläskytterfilé fick sig en snabb stekyta innan den dränktes i rödvin, buljong och lite kryddor för att stå och puttra på spisen. Gammal ärvd och tung gryta möter praktiska Eva Solo som både är lätt att förvara och väger nästan ingenting. 





Matlåda, here we go!
Vad ligger i din?
Tips emottages om enkla vardagsrätter , tack!









0 kommentarer publicerat i Allmänt, Hemmet, Mat och Bak, Träning;
Taggar: Friskis, annasiwerutmanar, gammalt möter nytt, hemmet, joggar, långkok, löpbandet, matförslag, matlåda, mattips, min #utmaningjan18, styrka, tips, träning