Wild and Holy
Wild and Holy, namnet på konfirmationen jag har varit på idag.
Fyra grupper med egna tider idag och fyra grupper i morgon, så poppis är det att konfirmera sig ute i Kolmården och med läger i Stegeborg. Lite skillnad på den konfirmationen jag klarade av med kryss i boken för olika typer av gudstjänster och ett förhör i kyrkan inför släkt och vänner.
Vi gick in vid FoU, forskning och utbildning, tog backen upp till naturkyrkan med utsikt över Bråviken. Varje konfirmand hade platser bokade för sin familj.
Ungdomarna fick sitta under tälttak och vi satt under bar himmel. Jag flyttade fram en rad för att komma i lite skugga bakom en trädkrona. Tack och lov hade det precis innan jag skulle åka både mullrat på och regnat. Det sänkte temperaturen 10 grader. Lite fläkt från sjösidan
När jag skulle ta mig därifrån och kommit en bit därifrån så upptäckte jag att jag inte hade mina hörlurar med mig och då slog det mig att jag hade hört ett ljud när jag gick ur bilen på parkeringen.
Jag fick åka till första bästa avtagsväg så att jag kunde ta mig tillbaka. Kom in och parkerade precis framför där jag hade stått. Lät bilen vara igång för jag skulle bara kika under grannbilen och mycket riktigt där låg fodralet och två hörlurar som hade åkt ur. Åkte hemåt igen och upptäckte att bilnyckeln var som bortblåst. Jag kunde välbinte ha råkat tappa den när jag hoppade ur bilen för att plocka upp hörlurarna? Så fort jag kom hem letade jag under och mellan sätena. Inget napp. Tog extranyckeln och fick med mig Wiktor till Söderköping där vi skulle bjudas på buffé.


Nicci



Madelene och jag Swishade för tankeljus.

Nattvardens druvjuice serverades i kåsor.


Ungdomarna fick sitta under tälttak och vi satt under bar himmel. Jag flyttade fram en rad för att komma i lite skugga bakom en trädkrona. Tack och lov hade det precis innan jag skulle åka både mullrat på och regnat. Det sänkte temperaturen 10 grader. Lite fläkt från sjösidan









När jag skulle ta mig därifrån och kommit en bit därifrån så upptäckte jag att jag inte hade mina hörlurar med mig och då slog det mig att jag hade hört ett ljud när jag gick ur bilen på parkeringen.
Jag fick åka till första bästa avtagsväg så att jag kunde ta mig tillbaka. Kom in och parkerade precis framför där jag hade stått. Lät bilen vara igång för jag skulle bara kika under grannbilen och mycket riktigt där låg fodralet och två hörlurar som hade åkt ur. Åkte hemåt igen och upptäckte att bilnyckeln var som bortblåst. Jag kunde välbinte ha råkat tappa den när jag hoppade ur bilen för att plocka upp hörlurarna? Så fort jag kom hem letade jag under och mellan sätena. Inget napp. Tog extranyckeln och fick med mig Wiktor till Söderköping där vi skulle bjudas på buffé.

Parkeringsplatsen hade blivit ett långbord med ett välpassande tält.


Skål för Nicci.
Vi gratulerade även Nim som idag fyllde tonåring.
Vi gratulerade även Nim som idag fyllde tonåring.


Vilken dag med värme på alla sätt och en massa god mat. Tack för att jag fick vara med.

Dag 1595
Trött av värmen blir jag.
Kram
Kram