Kylig destination för en god sak

Efter jobbet idag så bar det av upp till Stockholm med tåg för att kunna hoppa  på kvällsflyget upp till Kiruna. I vårat avlånga land har vi sex barnonkologiska centrum och till varje finns en regional Barncancerfonden (Barncancerfonden Södra, Västra, Östra, Mellersta, Stockholm/Gotland och Norra) för att kunna stötta drabbade barn och föräldrar på lite närmre håll.
Några gånger per år träffas vi ordföranden + vice ordföranden i Stockholm på Barncancerfondens kontor tillsammans med bl.a. verksamhetschef och personal från Råd & Stöd. Någon av de gånger ses vi hos varandra och denna gång åker vi till Norra.

Jag har varit i Kiruna tre gånger förut, men aldrig såhär tidigt på året. Det ska bli så spännande att se hur kallt det är och hur mörkt det är.
Som tidigast förut har jag varit uppe vid påsk för att åka skidor i Riksgränsen, Björkliden och Abisko.
Andra gången var jag uppe runt midsommar för att vandra, cykla och åka skidor i midnattssolen.
Tredje gången var på ett ungdomsläger förra våren som Barncancerfonden tillsammans med den lokala föreningen anordnar för drabbade ungdomar och deras syskon.  Varje vår genomförs detta läger i någon av de sex olika regionerna. Förra året var det just Kiruna. Gå gärna in på Barncancerfondens hemsida eller de lokala föreningarnas sidor och se vad som görs. Ungdomslägret är en mycket uppskattad vistelse och värdefull mötesplats för drabbade och deras syskon där det finns möjlighet att träffa andra i liknande situation och få växa tillsammans.

Flygningen började med att kapten hälsade oss välkomna och berättade att det bara var -12 grader, kraftig blåst och snöfall. Detta skulle betyda inflygning från det andra hållet med mindre inflygshjälp. Hjälp, tänkte jag...
Allt gick bra och det skakade lite i planet. Vi åkte taxibuss och väl på övernattningsstället kommer jag på att min handväska blev kvar på bussen. Slarv, slarv och trött fick jag snällt vänta på att den rare busschauffören skulle vända tillbaka. Allting gott till slut och jag kommer att somna ovaggad efter en hel dag på jobbet först och sedan 6,5h resa.

Delmål Stockholm.

Avklarat i denna skönhet.

Boarding

Fönsterplats

Snöfall möter oss i Kiruna.

Fint isblock välkomnar till Kiruna AirPort och påminner om Icehotel 25 years. ICELEBRATE, fyndigt!

Isäng snart så att jag kommer upp vid första väckningen klockan 06.00.

Ingen träning ikväll hann jag med förutom min yogaövning som inte fick någon tid. #beSTRONGin2015

På ett trångt hotellrum ger jag övningen Handstand prep/Addho Mukha Vrksasana ett försök med mina kläder för dagen. Helly Hansen jeans och blus från Firever21.

I morgon är det en ny dag med nya utmaningar.